הליך גישור בין עובד למעסיק- יש דבר כזה

מטרתו של כל הליך גישור היא יישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט באופן בו יוכלו הצדדים להגיע לעמק השווה תוך שימת דגש על צרכיו של כל צד. הליך גישור מוכר מאוד בענייני משפחה, במיוחד במצב של גירושין. זוגות רבים מעדיפים היום לפנות לגישור על מנת להגיע להסכם גירושין וגם בתי המשפט מעודדים מאוד את העניין. גישור דיני עבודה הופך גם הוא  למקובל יותר ויותר. עובד ומעסיק עוברים הליך זה כאשר נוצרת מחלוקת ביניהם, והדברים מסתיימים בצורה טובה יותר מאשר אם היו הדברים מתנהלים בבית הדין לעבודה. כמו בגישור גירושין גם גישור בענייני עבודה כדאי שינהל מגשר שהוא גם עו"ד לענייני עבודה.

שימוע- האפשרות האחרונה לשינוי לפני פיטורים

פיטורים אינם עניין נעים לאף עובד אך גם למעסיק, בין שהם נעשים בשל צמצומים ובין אם במצב בו העובד נהג באופן שאינו מקובל או משביע רצון. בכל עילת פיטורים מחויב המעסיק לבצע שימוע לפני פיטורים בו הוא נותן לעובד הזדמנות נוספת להציג טיעונים מדוע הפיטורים אינם מוצדקים או לשכנע את המעסיק להשאירו בעבודה. העובד וגם המעסיק יכולים להיות מיוצגים ע"י עורך דין לשימוע. נוכחות של עורכי דין בשיחת השימוע עשויה להבהיר באופן טוב יותר את טענות שני הצדדים, לסייע בשכנוע המעסיק, להבהיר למעסיק את חובותיו כלפי העובד ואת החשיפה הקיימת, אם בכלל בהליך הפיטורים ויכולה אף להביא להסכמות אשר ייתרו החלטה בהליך.

כיצד לבחור עורך דין לענייני עבודה?

בין אם אתם עובדים המחפשים עורך דין שייצג אתכם ובין אם אתם המעסיקים המחפשים ייעוץ שוטף בדיני עבודה או שנתבעתם חלילה ע"י עובד, חשוב לא להתפשר ולבחור עורך דין מומחה בתחום. ראשית, ודאו שמדובר על עורך דין אשר דיני עבודה הם תחום ההתמחות המרכזי שלו. דיני עבודה הם תחום מורכב ודינמי שיש בו שינויים פסיקתיים בהם צריך להיות עורך הדין מעודכן כל הזמן. שנית, בחרו עורך דין שיש לו ניסיון בייצוג שני צידי המתרס: ייצוג מעסיקים וייצוג עובדים. ניסיון בייצוג שני הצדדים (בתביעות שונות כמובן) מקנה לעורך הדין נקודת מבט רחבה יותר והכרה טובה יותר של הפרטים שיש לשים לב אליהם הן מצד התובע והן מצד הנתבע. כדאי לוודא שיש לעורך הדין ניסיון בנושא הספציפי הקשור לתביעה, בין אם מדובר על הטרדה מינית בעבודה, זכויות נשים בעבודה, פיטורים שלא כדין וכו'. מעבר לפן המקצועי, חשובה התחושה הנוחה מול עורך הדין, שהוא ישרה תחושת ביטחון ותהיה פתיחות ביניכם לבינו.

עו"ד קובי חתן הוא עורך דין לענייני עבודה המייצג הן עובדים והן מעסיקים במגוון סוגיות ומחלוקות. מוזמנים ליצור קשר.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content