טיפול בעבירה פלילית- לא רק בגבולות המדינה

כאשר אדם מבצע עבירה פלילית, לרוב הוא יבצע אותה במדינה בו הוא גם אזרח ולכן הטיפול בעניין יהיה בקנה מידה זה. עם זאת, ישנם מצבים בהם אדם מבצע עבירה במדינה זרה או לחילופין ביצע עבירה במדינה בה הוא אזרח אך הצליח לצאת מן הארץ לפני שנתפס ולכן מוצא נגדו צו מעצר בינלאומי. כאשר מוצא נגד אדם צו מעצר בינלאומי הדבר דורש טיפול של עורך דין המתמחה בכך וגם מכיר היטב את חוקיה של אותה מדינה. ביטול צו מעצר בינלאומי אינו עניין פשוט. לעיתים יכול לעבור זמן עד שהצו יבוטל. כאשר נעשה הביטול, הדבר משחרר את אותו אדם מחובת ההתייצבות בפני בית המשפט במדינה בה לכאורה ביצע את העבירה. בחירה נכונה של עורך דין המתמחה בתחום המשפט הבינלאומי הוא קריטי במצב מורכב ומלחיץ כמו זה.

מה המשמעות של יחסי הסגרה בין מדינות?

ממש כפי שישנם יחסי מסחר או יחסים דיפלומטיים בין מדינות, כך ישנם גם יחסים משפטיים בין מדינות: יחסי הסגרה. יחסי הסגרה מושפעים מהיחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. כך, דיני הסגרה בנוגע לשתי מדינות יכולים להיות שונים בהשוואה לאלה שישנם בין שתי מדינות אחרות. הסכמי הסגרה נועדו לשמור על עיקרון הצדק גם כשמדובר ברמה הבינלאומית ולא רק הארצית, לשמור על ביטחון האזרחים ולשמור על יחסים טובים והוגנים בין המדינות בין היתר ע"י שתוף פעולה בתפיסת עבריינים. לא כל עבירה בהכרח מצדיקה הסגרה. ישנן עבירות קלות בהן אדם יישפט באותה מדינה. כדי להגיש בקשה להסגרה, על המדינה המבקשת לוודא שבמדינה האחרת אותו מעשה אכן נחשב לעבירה.

כיצד ניתן להימנע מתקופת מעצר ממושכת?

מעצר הוא חוויה שיכולה להיות קשה מאוד והיא גם נוגדת את הזכות לחופש. חשוב לזכור שמעצר קורה בשלבים בהם אדם עדיין לא נמצא אשם, כולל כאשר זהו מעצר עד תום ההליכים לאחר הגשת כתב אישום.. לכן, כדי שבית המשפט יאשר את העניין הוא צריך להיות משוכנע שאי החזקתו של הנאשם במעצר מהווה סכנה, בין אם בשל היותו סכנה לציבור וקיימת אפשרות שיפגע באדם אחר או בעצמו, ובין אם בגלל החשש שישבש את הליכי המשפט. עורך דינו של הנאשם יעשה כל שביכולתו כדי למנוע את ההחלטה על מעצר בבית המעצר, למשל באמצעות שכנוע שיספיק  מעצר בית עד תום ההליכים בו הנאשם יהיה תחת פיקוח ומחויב לעמוד בתנאים שיציב  בית המשפט.

עו"ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי המתמחה גם במשפט הבינלאומי. הוא מייצג חשודים ונאשמים במקצועיות רבה גם במצבים סבוכים כמו הוצאת צו מעצר בינלאומי נגדם. מוזמנים ליצור קשר.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content