איך לשמור על זכויותיכם בעיזבון?

צוואות הן עניין מפתיע. כשכולם חושבים שהן אמורות להיות צפויות הן נוטות להפתיע עם סעיפים לא שגרתיים או יורשים שלא מקבלים את מה שמגיע להם. קורה לא פעם קורה שהן מתנגשות גם במה שאתם יודעים על הזכות שלכם כיורשים או מה שנאמר לכם כשבעלי העיזבון היו בחיים, ולכן אנחנו שומעים על יורשים שאינם מוותרים על זכותם ומגישים התנגדות לצוואה לבית המשפט. חשוב לומר שלמרות שלא פעם זה מגיע מסיבות מוצדקות, זה אינו הליך פשוט משום שבית המשפט לא נוטה לשנות את הצוואה או לבטל אותה אלא במקרים מיוחדים ובנסיבות מוכחות, משום שרצונו של בעל העיזבון הוא זה שמנחה את השופטים. כלומר, אתם צריכים להביא תיעוד או הוכחות מוצקות ומומחים שיכולים להעיד על הליכים פסולים למשל, בזמן עריכת הצוואה, כדי להוכיח את צדקתכם לבית המשפט. לשם כך נחות ייצוג יצירתי של עו"ד מומחה שנשען על ידע משפטי רב וניסיון עשיר בתחום זה כדי להציג את המקרה שלכם ולהשיג לכם ניצחון בתיק. במשרדו של עו”ד ד”ר שחל יריב נצבר ניסיון רב בייצוג במקרי צוואות וירושות כדי להוכיח את צדקתם ולהגן על זכויותיהם.

משפחות וסכסוכים

סכסוכי משפחות הם דבר נפוץ ולא תמיד הם נגמרים בבית המשפט מלבד עניין אחד מאוד עקרוני – כאשר יש סכסוכי ירושה בין אחים, ורוצים לערער על צוואה ועל צו ירושה. כאשר יש למישהו מהצדדים נימוקים משכנעים והוכחות מוצקות לכך קיימת תמיד הסכנה שיצליחו לשכנע את בית המשפט ולכן אפילו רצון בעל העיזבון יכול להיות שלא יהיה תקף במקרה כזה. זה קורה כאשר מוכיחים השפעה פסולה על בעל העיזבון או שהצוואה מזויפת ואינה חוקית ולכן נחוץ ייצוג של עו"ד מנוסה שיכול להוכיח זאת. בכל מקרה, בסכסוכים כאלה יש לפעמים גם דרך לגשר בין הצדדים ולהגיע לעמק השווה בהתחשב בנתונים ורצוי לדעת גם על כך כדי לנסות למזער את הסיכוי שבית המשפט יפסוק בניגוד לאינטרסים שלכם.

דאגו לצוואה חוקית מראש

צוואה חוקית שנערכת על פי כל הכללים והחוק והיא מוכחת בבית המשפט כתקפה ולאל ערעור עליה, יכולה לפטור את המשפחה שלכם מסכסוכים קשים, אם אתם צופים כאלה. במשפחות כאלה רצוי לטפל בנושא העיזבון מראש על ידי צוואה מנומקת וקוהרנטית והוכחות רבות ככל האפשר, על מנת למנוע כל ניסיון לבטל את רצון בעל העיזבון במקרים של סכסוך ירושה. במשרדו של עו”ד ד”ר שחל יריב מנוסים בייצוג משפחות ויורשים ולקוחות שעורכים צוואה בדיוק בגלל סיבה זאת, למנוע מלחמות ירושה מיותרות וכאובות.

 

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content