בקשה להתאזרחות לתושבי קבע- מה אומר החוק?

רובינו קיבלו אוטומטית אזרחות ישראלית ביום הולדתנו, כך שזה לא מפתיע אותנו. באופן כללי, חלקנו מעולם לא חשבנו – וסביר להניח שלעולם לא נחשוב על – איך להפוך לאזרחי ישראל. מצב זה חל על אזרח ישראלי המתגורר בישראל ונשוי לאזרח ממדינה אחרת, במצב זה, השאלה כיצד יכול בן זוגו להגיש בקשה להתאזרחות היא מהותית ומכרעת במקרים רבים. בעקבות כך, רבים מנסים את מזלם אל מול הרשויות לצורך קבלת אזרחות באופן עצמאי, אך מהר מאוד מבינים כי הדרך ארוכה ומפותלת, לכן חשוב שיהיה לידכם איש מקצוע אשר ילווה אתכם במקצועיות רבה. משרד עורכי דין זרי חזן ושות' מתמחים בדיני ההגירה, הסדרת מעמד חוקי בארץ וכל הקשור לייצוג וליווי אל מול פקידי משרד הפנים ובית המשפט.

חוק האזרחות מאפשר לתושבי קבע העומדים בדרישותיו לקבל אזרחות ישראלית. ראשית, על תושב קבע להוכיח שישראל הייתה מוקד קיומו במשך שלוש מתוך חמש השנים האחרונות. תושב קבע המגיש בקשה לאזרחות ישראלית צריך לשכנע גם פקיד במשרד הפנים שהוא התבסס בישראל ובכוונתו להישאר בה גם בעתיד. מדינת ישראל אינה מעוניינת להעניק אזרחות לתושבי קבע שיעזבו מיד את הארץ לאחר קבלת דרכון ישראלי. כמו כן, שליטה בסיסית בשפה העברית היא דרישה לקבלת אזרחות ישראלית. תושבי קבע המעוניינים לקבל אזרחות ישראלית חייבים לוותר על כל שאר האזרחות.

פטור מהדרישה לוויתור על אזרחות קודמת לתושבי קבע המבקשים אזרחות ישראלית

חוק האזרחות קבע נסיבות שבהן תושב קבע המבקש התאזרחות פטור מהדרישה לוותר על אזרחות קודמת, או פטור מתנאים אחרים בחוק. תושבי קבע שהם אנשי צה"ל ומי שביצע שירות לאומי פטורים מהדרישה לוותר על אזרחותם הקודמת ומשאר התנאים בחוק האזרחות, אך עליהם להמציא ראיות להתיישבות בישראל. בני זוג של אזרחים ישראלים בעלי מעמד של תושב קבע המעוניינים לעבור תהליך התאזרחות בישראל אינם חייבים לוותר על אזרחות קודמת אם הם ידועים בציבור. עולה לישראל לפי חוק השבות שהוא נין ליהודים (דור רביעי) ותושב ארעי רשאי להגיש בקשה להתאזרחות בהתאם לחוק השבות.  כפי שניתן לראות ניתן הגשת בקשה להתאזרחות יכולה להתבצע תחת מספר חוקים ותקנות. כדי לדעת איזו מן התקנות תקנה לכם את האפשרות הטובה ביותר לקבל אזרחות ישראלית, תנו לעורכי דין מקצועיים בעלי ניסיון רב שנים ללוות אתכם בתהליך. צרו קשר עם משרד עורכי דין זרי חזן ושות' וקבעו פגישת ייעוץ עוד היום.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content