הסכם ממון – החלטה מושכלת לחיי נישואין שלווים ושקטים

כל מי שאי פעם עבר מערכת יחסים מאתגרת ומורכבת בחייו האישיים, בוודאי יכול לומר שהאלמנט הכי חשוב של תהליך הפרידה הוא האופן בו אתם מוכנים לשאת ולתת על הפרטים הקטנים של התמונה. אם האתגר הוא גדול מידי, סימן שלא הצלחתם לחשוב מראש על כל הפרטים, והתהליך הוא מורכב יותר. ולכן, אם יש דרך אחת להקל על תהליך הפרידה, מדובר על חתימה מבעוד מועד על הסכם ממון בנוכחותו של עורך דין מקצועי ומיומן שילווה את התהליך מההתחלה ועד לסופו. אמנם לא קל לחשוב על היום בו תפרדו, בשלבים הראשונים של מערכת היחסים, אבל זה הוא האקט ההולם בהתחשב בעובדה שפרידה היא תרחיש סביר לכל הדעות.

הסכם ממון – החלטה מושכלת לחיי נישואין שלווים ושקטים

מקור freepik

איך ליצור הסכם ממון ששומר על כל המשפחה?

על מנת להבטיח עוד היום שאתם חותמים על הסכם ממון אשר יבוא לידי ביטוי בצורה הכי הולמת למשפחה שלכם, בעתיד לבוא, אתם צריכים:

  1. לפנות לעזרתו המקצועית של עורך דין מוסמך ומנוסה. רק עורך דין אשר מכיר את הליך העבודה לכתיבת הסכם ממון לפני נישואין, יצליח לראות את התמונה בשלמותה, להביא לידי ביטוי את כלל הדרישות שלכם ולמקסם כל סעיף בהסכם על מנת לשמור על בני המשפחה כולם. הראיה של עורך דין היא רחבה במיוחד והוא יכול לצפות אירועים שונים או תרחישים שונים, בקלות יחסית וכך לבצע התאמות בהסכם לטובת כלל הצדדים.
  2. התייחסות למצב האישי שלכם. בין שמדובר על נישואין שניים ובין שמדובר על הסכם ממון בשל נכסים ורכוש איתו אתם מגיעים אל הנישואין, חיוני לבחון את האלמנטים האישיים שלכם בצורה מעמיקה, על מנת לנסח הסכם שתוכלו לעמוד בו לאורך השנים מבלי לפגוע במצב הכלכלי האישי או המשפחתי שלכם.
  3. נקודות יציאה ברורות, הגדרות משפטיות חד משמעיות והסכמה של כל הצדדים. אם אין לכם הסכמות על כלל סעיפי ההסכם, אין שום טעם לחתום עליו ואתם חייבים לנסות למצוא את העמק השווה ויפה שעה אחת קודם. במיוחד אם המשמעות היא שאחד הצדדים פשוט לא יצליח לעמוד בתנאי ההסכם, ואז יהיה קשה עוד יותר להגיע להסכמות, לאור חיכוכים ואתגרים אישיים רבים יותר.

ההחלטה הכי חשובה למשפחה שלכם

עוד לפני שאתם נכנסים תחת חופה וקידושין והופכים למשפחה, אתם חייבים לחשוב בצורה אחראית על המשפחה העתידית שלכם. החתימה על הסכם ממון לפני נישואין היא הצהרת כוונות ברורה – אתם לא מחפשים לריב, אלא לשמור על מערכת יחסים טובה, גם במקרה שבו לא תרצו להישאר יחד. בזכות ההסכם, הפרידה בעתיד תהיה הרבה יותר קלה, היכולת לשמור על הילדים תהיה הרבה יותר טובה ואתם לא תרגישו שאתם מתנהלים בצורה שסותרת את הערכים והאמונות האישיות שלכם.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content