התמחות בעריכת דין – איזה תחום משפטי כדאי לבחור?

לאחר שסיימתם בהצלחה לימודי משפטים במוסד להשכלה גבוהה באחד מהמוסדות האקדמאיים בארץ, השלב הבא הוא מציאת התמחות מעשית באחד מתחומי המשפט שהכי מדברים אליכם. זהו השלב לפני אחרון שמחכה לכם לפני קבלת אסמכתא חוקית לעסוק במקצוע עריכת הדין, לאחר מעבר של מבחני הלשכה כמובן, ולכן מדובר על החלטה מהותית וחשובה במיוחד. 

אז איזה תחום משפטי כדאי לבחור? ריכזנו כאן כמה מהתחומים הבולטים והמבוקשים ביותר שיעניקו לכם מעט רקע כללי, וכך יסייעו לכם להחליט האם זה התחום שתרצו להתמחות בו.

התמחות בעריכת דין – איזה תחום משפטי כדאי לבחור?

מקור pixabay

דיני עבודה

תחום זה עוסק בהסדרת המעמד והזכויות החוקיות העומדות להגנתו של העובד מול מעסיקו, וכן ההגנות המשפטיות להן מעביד זכאי מול העובדים הכפופים אליו. נוסף להסדרת זכויות הצדדים, דיני העבודה עוסקים בקיום של חוזי עבודה בין הצדדים, חובותיהם של העובדים והמעסיקים כלפי הצד השני וכן הזכויות ויחסי הגומלין המתקיימים בין ארגון עובדים למעסיקים.

כדי ליצור איזון שווה בין מעסיק המחזיק בעמדת כוח מול עובדיו, מערכת המשפט היא זו שתפקידה ליצור איזון בין שני הצדדים. 

משפט פלילי

המשפט הפלילי נועד בכדי לעשות סדר חברתי בין כלל האזרחים בישראל, כאשר חוקים ותקנות בענף המשפט הפלילי מגדירים התנהגויות מסוימות כאסורות וכך לא חוקיות. אזרח המבצע את ההתנהגויות האלו למעשה פוגע בסדר החברתי ובחיי החברה והרווחה של הציבור, ולכן עליו לעמוד לדין בשל כך ולהיאשם בבית המשפט כאדם שביצע עבירה פלילית. 

תחום משפט זה הינו אחד מהתחומים הנפוצים והמבוקשים ביותר להתמחויות בקרב סטודנטים בוגרי תואר ראשון במשפטים, כיוון שענף משפטי זה עוסק במגוון נרחב של התנהגויות פליליות כמו רצח, גניבה, אונס, תקיפה, פריצה ועוד.

משפט מסחרי

תחום זה, הקרוי גם דיני סחר, עוסק בתנאים מעוגנים בחוק בנושאי מסחר רבים כמו תהליכי הקמה ופירוק של חברה בע"מ, זכויות וחובותיהם של המוכר והקונה במהלך ביצוע עסקה, תהליכי אספקת שירותים מסחריים, ניהול סכסוכים בענף המסחרי וכן דינים העוסקים בנושאי סחר, חברות, ניירות ערך וכו'.

המשפט המסחרי הוא תחום שיפוט הקשור אל המשפט האזרחי, העוסק בהסדרת מערכת היחסים שמתקיימת בין האזרחים במדינת ישראל.

דיני משפחה

תחום נוסף העוסק במשפט האזרחי, הינו דיני משפחה הקשור אל ענף משפטי שתפקידו לטפל בנושאים חוקיים בתחום מעמדו המשפחתי והאישי של האזרח כמו נישואין, גירושין, הורות, קשרי יוחסין, ירושות  ועוד. מערכת המשפט בישראל קובעת כי מעמד הנישואין והגירושין של בני זוג יהיה תחת אחריותו ופיקוחו של בית הדין הדתי, שהוא הגוף המשפטי המסדיר את מוסד הנישואים בישראל.

דיני נזיקין

תחום משפטי זה עוסק במקרים בהם נגרם נזק לאזרח על ידי אזרח אחר כמו במקרים של תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תקיפה וגם לשון הרע כאשר נבחנות שתי סוגיות מרכזיות להכרעת הדין – מהי רמת האחריות של הצד המזיק, ומהו הפיצוי הראוי לו הניזוק זכאי.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content