התפטרות בדין מפוטר, פיטורים בהריון

מתי מותר לאישה להתפטר אחרי לידה?

תקנות דיני עבודה קובעות זכויות לנשים הרות ואימהות לאחר לידה. לאחר חופשת הלידה, אימא רשאית להתפטר מעבודתה בתוך 9 חודשים מיום הלידה ולקבל פיצויי פיטורין. אימא שמחליטה להתפטר בתוך 9 חודשים מהלידה מקבלת מעמד של התפטרות בדין מפוטר. פיצויי פיטורין ניתנים לאחר תום חופשת הלידה גם לעובדות שמצהירות מראש שיעדיפו להתפטר למטרת גידול הילד וגם במקרים בהם העובדת מתחייבת לחזור לעבודה. מטרת החוק היא תמיכה באימהות שבוחרות להתמסר לגידול הילדים. התפטרות בדין מפוטר מזכה את האימא הטרייה בפיצויי פיטורין גם במקרים בהם היא בוחרת לעבור לעבוד בחברה אחרת במשרה עם תנאים נוחים יותר. כך למשל, פיצויי פיטורין יינתנו לאימא שמתפטרת למטרת החלפת משרה תובענית במשרה בחברה עם מיקום גיאוגרפי נגיש יותר או עם פחות שעות עבודה. החלפת המשרה הקיימת במשרה עם תנאי עבודה זהים אינה מזכה את האם העובדת בפיצויי פיטורין.

 

איך מגישים התפטרות למטרת טיפול בתינוק?

החוק מגביל פיטורים בהריון אך כל אימא שחוזרת מחופשת לידה רשאית להתפטר מעבודתה ולקבל פיצויי פיטורין בתוך 9 חודשים מיום הלידה. התפטרות שתוגש לאחר שחלפו 9 חודשים מיום הלידה אינה מזכה את העובדת בפיצויי פיטורין. העובדת המתפטרת מתבקשת להצהיר בפני המעסיק שהחליטה לעזוב את עבודתה במטרה לטפל בילד או לטובת משרה עם תנאים שמטיבים צרכי הילד. מעמד של התפטרות בדין מפוטר ניתן גם לאם מאמצת (על הילד להיות מתחת לגיל 13).

מתי מותר למעסיק לפטר אישה בהריון?

אם חשבתם עד היום שאסור בשום אופן לפטר אישה בהריון, כדאי שתדעו שקיימים מקרים בהם פיטורים בהריון חוקיים. מעסיק שמצליח להוכיח שהעסק נקלע לקשיים ואין באפשרותו עוד לממן את ההעסקה עשוי לקבל אישור לפטר עובדת בהריון. על המעסיק להוכיח שהעסק נמצא בקשיים כספיים ופרט לעובדת ההרה פוטרו עובדים נוספים. פיטורין בהריון מאושרים גם במקרים בהם העובדת לא ביצעה את תפקידה כראוי. חשוב לציין שעובדת שפוטרה במהלך הריון זכאית לקבל פיצויי פיטורין, דמי אבטלה ושאר זכויות סוציאליות בהתאם לחוק.

איך מקבלים אישור לפטר עובדת בהריון?

פיטורים בהריון חוקיים בכפוף לקבלת אישור מטעם הממונה על העסקת נשים במשרד התמ"ת. המעסיק נדרש להוכיח שהוא מפטר את העובדת ללא קשר להיריון. אם עובדת הרה מועלת בתפקידה או מפרה את הסכם ההעסקה, המעסיק רשאי להגיש בקשה לקבלת אישור פיטורין. העובדת ההרה מצידה רשאית לערער על ההחלטה ולהגיש תביעה כנגד המעסיק. אם אתם מבקשים לפטר עובדת במהלך הריון או שפוטרת בעודך בהריון – התייעצות עם עורך דין הכרחית. המשרד של עורכי דין אריק שלו ושות' ידוע כמנוסה, מקצועי, בקיא, אסרטיבי ומסור, אם אתם מחפשים משרד עורכי דין שנלחם בעבור הלקוחות שלו – חייגו בהקדם לתיאום פגישת יעוץ.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content