ייעוץ ע"י עורך דין צוואות

אחד הדברים החשובים ביותר שאדם צריך לחשוב עליהם הוא כיצד יחולקו נכסיו לאחר מותו. כאשר אדם נפטר, נכסיו יחולקו אם לפי צוואתו ולפי דיני ירושות ועיזבונות, אם האדם לא הותיר אחריו צוואה. ערן דוידוב הוא עורך דין צוואות, מומחה בדיני משפחה וירושה, ומלווה משפחות בתהליכי קיום צוואות.

עורך דין צוואות למקרה של פטירה ללא צוואה

כאשר אדם נפטר מבלי שהותיר אחריו צוואה, נכסיו ורכושו יחולקו בהתאם ל דיני ירושות ועיזבונות. מבחינת חוק הירושה, רק אנשים מסוימים, הנקראים מוטבים, יכולים לרשת מעיזבון המנוח. מוטבים אלו הם: בן או בת זוגו החוקיים של המנוח, ילדים, קרובי משפחה מקרבה ראשונה, וילדים מאומצים.

עיזבון נפטר מורכב מהתחייבויות (חובות) ונכסים (נדל"ן, כסף, רכב, ריהוט ביתי וכדומה). אם המנוח היה נשוי, בן או בת הזוג זכאים למחצית חלקם בעיזבון המשותף. רק לאחר שסולקו החובות, ובן הזוג שנותר בחיים קיבל את חלקו מתוקף הנישואין, ניתן לחלק את שאר עזבונו של המנוח. כל התהליך מתנהל בפיקוח של עורך דין צוואות.

לשון חוק הירושה

חוק הירושה מסדיר את חלוקת רכושו של נפטר. החוק מתייחס לחלוקת נכסים בהעדר צוואה בעלת תוקף משפטי ("צוואה") וכן לכללים החלים על עריכת צוואה וקיום צוואה. אם למנוח לא היו ילדים אך הותיר בן זוג ואחים בחיים. בן הזוג מקבל שני שליש מהיתרה, כשהיתרה מחולקת בין האחים.

ההנחה היא שכל בעלות משותפת על נכס, כגון חשבון בנק או דירה, שייכת בחלקים שווים לשני בני הזוג, ועם מות אחד הבעלים, החלק של הנפטר אינו עובר לבן הזוג באופן אוטומטי – יש צורך לקבל צו בית משפט, לאחר הגשת צו קיום צוואה על ידי עורך דין צוואות, להעברת הזכויות בעיזבון על פי צוואתו של המנוח.

חשיבות הייעוץ המשפטי

במהלך תכנון העיזבון חשוב לשתף עורך דין ירושה עם תיאור מעמיק של כל הנכסים שבידי הצדדים כדי שעורך הדין יוכל לייעץ כיצד לבנות את העיזבון העובר במסגרת הצוואה.

עורך דין ערן דוידוב מומחה בדיני משפחה וירושה, עם ותק של 15 שנים בתחום, והוא מלווה משפחות למיצוי זכויות היורשים על פי חוק.

 

 

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content