לא הייתה לו ברירה אלא לפשוט רגל אבל לפחות הוא הרוויח את החיים שלו מחדש

משה היה יזם מטבעו ותמיד הוא חלם להקים חנות מתנות בקניון בו עבד כנער. לאחר השחרור מהצבא הוא לא נסע לטיול לחו"ל כמו כל חבריו, לא הלך ללימודים באוניברסיטה אלא עבד כדי לחסוך כסף עמו יוכל להקים את החנות שתמיד רצה. לאחר כ-8 שנים שחסך כסף ובמקביל דאג למחייתו, לחתונה עם בחירת ליבו וכו' – החליט שהגיע הזמן להקים את החנות שתמיד חלם עליה. הוא לקח הלוואה בערבות המדינה להשלים את ההון האישי שהיה ברשותו והקים חנות מתנות צנועה בקניון בו עבד. הקניון כבר לא היה בשיא הדרו כפי שהוא זכר בצעירותו כיוון שמאז קם קניון מתחרה בעיר והתנועה התחלקה בין שני הקניונים.

לא הייתה לו ברירה אלא לפשוט רגל אבל לפחות הוא הרוויח את החיים שלו מחדש

קרדיט freepik

לאחר שנה של הפסדים הכסף נגמר ומשה החל לקחת הלוואות נוספות מהבנקים, מחברות אשראי, מחברות מימון וכד'. ההוצאות הלכו וגדלו כיוון שהוא לא הצליח להגדיל את ההכנסות בחנות, הוא נאלץ לשחרר את העובדים כדי להקל מעט על ההוצאות אך נאלץ לעבוד הרבה יותר שעות ויותר קשה בניסיון להשתלט על הכול מה שכמובן לא עזר להגדיל את ההכנסות ואילו צמצום ההוצאות היה כטיפה בים. לאחר 8 חודשים נוספים שבהם התגלגל עם הלוואות חזרו כבר 10 שיקים בחודש אחד, החשבון הוגבל, כרטיס האשראי נסגר, מסגרת העו"ש בוטלה, לא ניתן היה להשתמש בשיקים וגם מזומן לא ממש נכנס יותר מדי מהחנות. בכל חודש המצב הולך ונהיה גרוע יותר.

אז מה עושים? מכריזים על פשיטת רגל:

לצערנו הרב במקרים כאלה שבהם אדם הגיע למצב של חדלות פירעון, כלומר מצב שבו הוא לא יכול לשאת כבר בתשלומי החובות שלו, הגיע לכך בתום לב ולא בכוונה תחילה או מתוך ידיעה כי הוא "יכול להכריז פשיטת רגל ולקבל הפטר מחובותיו" הרי שבאמת מדובר באדם חדל פירעון שחייו אינם חיים והוא הופך להיות נטל על החברה מבחינה כלכלית. לא פשוט לקבל הפטר מהחובות או חלק מהם מבית המשפט ולכן תצטרכו לשכור את שירותיו של עו"ד פשיטת רגל מקצועי ומנוסה שילווה אתכם בתהליך, ידריך אתכם ויסייע לכם להרוויח את החיים שלכם מחדש.

אחרי 4 וחצי שנים:

לאחר תקופת חדלות הפירעון ותשלום החובות החלקי לנושים (בדרך כלל כ4-4 וחצי שנים לערך), משה זכה להפטר מיתרת חובותיו. הוא הלך אל הים, הסתכל על האופק, נשם לרווחה וידע שהוא הרוויח את חייו מחדש. הוא כבר לא ישמש כעול כלכלי על החברה וללא ספק יוכל לחזור לתרום למרקם הכלכלי-חברתי. כמו כן הוא גם ילמד לא לחזור על אותה הטעות בהחלטות שקיבל וידע להתנהל כלכלית בצורה נבונה ואחראית יותר.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content