ליווי משפטי בדיני משפחה

תחום דיני המשפחה כולל נושאים רבים הקשורים לחיי המשפחה לרבות נישואין וגירושין, צוואות וירושות, הסכמי ממון ועוד. התביעות בסוגיות הללו מתבררות בבית המשפט לענייני משפחה וקיימת סכמות מקבילה גם לבית הדין הרבני בכלל דיני משפחה וסמכות ייחודית ובלעדית לניהול נישואין על פי הדין הדתי ולמתן גט לכל בני זוג יהודים, בין אם נישאו בנישואין דתיים או אזרחיים. כפי שיודע כל עורך דין צוואות ירושלים או כל מקום אחר בתיקי צוואות וירושות ברירת המחדל לדיון בתיק צוואות וירושות היא בית המשפט לענייני משפחה ונדרשת הסכמה של כל הצדדים על מנת שהתיק יועבר מהרשם לבית הדין הרבני הדתי על מנת שהדיון יתנהל בהתאם לדין תורה.

תיקי צוואה וירושה

התחום של דיני משפחה כולל בתוכו כאמור דיני צוואות וירושות. יש מקום בו יש מפגש בין חוק הירושה ודיני משפחה בהקשר של נישואין וגירושין וזה בתחום של הסכם ממון וצוואה הדדית. חשוב להבין כי הסכם ממון בין בני הזוג אינו מהווה תחליף לצוואה של  כל אחד מבני הזוג ובעת עריכת הסכם ממון לא ניתן להורות הוראות בעלות ממד צוואתי ולשם כך יש לנסח צוואה הדדית משלימה. מומלץ להיעזר לשם כך בשירותיהם של עורכי דין לענייני ירושה בירושלים המתמחים גם בהסכמי ממון על מנת לנסח מסמכים משלימים הכוללים התייחסות לחלוקת הירושה העתידית במקרה של פרידה עקב מות מי מבני הזוג. יש לקחת בחשבון שחוק הירושה יגבר על הוראותיו של הסכם ממון ולנסח את ההוראות בשני המסמכים כך שהם לא יסתרו האחד את השני.

גירושין והסוגיות שיש להסדיר

בתחום דיני המשפחה יש מקום מרכזי לנושא של גירושין. בכל מקרה של גירושין בין בני זוג יש להסדיר את הסוגיות של אופן חלוקת הרכוש, המשמרות על הילדים וזמני השהות בכל בית ודמי המזונות. חשוב להיוועץ עם עורך דין גירושין בירושלים בכל הנוגע לנושא של מרוץ הסמכויות כלומר המקום שבו יפתח התיק וההבדלים בין הערכאה החילונית לזו הדתית בהקשר זה. חשוב לדעת כי במידה ובני הזוג חתמו מראש על הסכם ממון, בין אם לפני הנישואין ובין אם אחריהם סוגיית חלוקת הרכוש תיעשה בהתאם להוראות שהוסכמו בהסכם. עם זאת חשוב לדעת שבתחום דיני משפחה ההסכמים לעיתים אינן חדים וברורים דיים והם ניתנים לפירוש בדרכים שונות. לסיכום כאן עסקנו בנגיעה בדיני משפחה בדגש על צוואות וירושות וגירושין.

 

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content