מתנה בצורת דירה

עורך דין מקרקעין תל אביב

קרדיט: CANVA

 

העברת בעלות על דירה למישהו, גם ללא תמורה כספית, הינה עסקה לכל דבר והיא עשויה לחוב במס שבח או רכישה. העברת דירה ללא תמורה היא העברת בעלות על נכס נדל"ן, קרקע, מגרש או מבנה, ללא תמורה כספית. למרות שאין כסף שמחליף ידיים, החוק קובע שזו עסקת מקרקעין ועל כן היא עשויה להיות מחויבת בתשלום מיסי מקרקעין. אמנם, עסקאות אלה, באופן שגרתי, הינן עסקת מכירה של נכס עבור סכום כסף, וגובה המס נגזר מסכום העסקה שמגלמת את שוויו של הנכס, אך לעיתים אנשים רוצים להעביר נכסים לקרוביהם עוד לפני שיעברו מהעולם והרכוש יחולק במסגרת צוואה, או מסיבותיהם שלהם, לתת דירה במתנה. כאמור, עסקה זו הינה עיסקת מקרקעין לכל דבר ועשויה להיות חבות במס.

כשהשוכר פוגע בדירה או בשכנים

אחת מזכויותיו המרכזיות של שוכר דירה היא לשהות בה על פי הזמן שנקבע בו. עם זאת, ישנם מצבים בהם יכול המשכיר לדרוש פינוי שוכר לפני תום תקופת השכירות כפי שרשומה בחוזה. אחד מהם הוא כאשר בעל דירה רוצה למכור את הנכס, אך גם אז עליו לפעול לפי נהלים מסוימים המוזכרים אף הם בחוזה. על המשכיר למסור לשוכר הודעת פינוי בכתב, אותה יש למסור בהתאם לחוזה ביד או בדואר רשום. בהודעה יש לפרט את עילת הפינוי, המועד בו על השוכר לפנות את הנכס, וההשלכות של אי פינוי הנכס עד למועד הנקוב. אם שוכר מקבל הודעת פינוי ללא כל פיצוי, עליו להתייעץ עם עורך דין המתמחה בזכויות דייר, שיעזור לדייר להבין את האפשרויות המשפטיות שלו ולוודא שזכויותיו מוגנות. במקרים מסוימים, יוכל לנהל משא ומתן עם המשכיר לקבלת פיצויים לשוכר, כגון הפחתה בשכר דירה או דמי מעבר. אם שוכר מסרב לפנות את הנכס לאחר קבלת הודעת פינוי, רשאי המשכיר להגיש תביעה לבית המשפט לקבלת צו בית משפט לפינוי.

לא נרדמת תל אביב

במקרים של מכירת דירה בתל אביב, קניית דירה ואפילו שכירת דירה, כדאי לפנות לעורך דין מקרקעין תל אביב שיוכל לסייע לכם להבין את האפשרויות המשפטיות במקרים אלו, לעבור על החוזה ולעדכן אותו במקרה הצורך ולהגן על זכויות לקוחותיו בבית המשפט אם יעלה הצורך. גם במקרים של פינוי דייר בעילה של מכירת הנכס או אם דייר פונה ללא הודעה מוקדמת או פיצוי, עליו לפנות מייד לייעוץ משפטי כי עורך הדין יוכל לסייע לדייר להגיש תלונה לגורמים הרלוונטיים ולבקש פיצוי על כל נזק שייגרם כתוצאה מהפינוי שלא כדין. אמנם מעבר דירה היא חוויה קשה ומלחיצה עבור כל דייר, אך כניסה לדירה חדשה יכולה להיות גם משמחת, אפשרות להתחלה חדשה, הכנסת אנרגיה טובה ופוטנציאל להתפתחות.

עו"ד עדי מי טל ריין היא עו"ד מקרקעין בעלת ניסיון ומסייעת ללקוחותיה במצבים שונים הקשורים לנדל"ן ומקרקעין מכר רכישה והעברה ללא תמורה לקרוב.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content