סיוע מעורך דין בקבלת דרכון זר

ישראלים רבים שהיגרו לישראל ממדינות שונות בעולם זכאים לקבל אזרחות של מדינות אירופאיות. כל מדינה קובעת את הקריטריונים אשר על פיהם ניתן לקבל את האזרחות, ובנוסף, קובעת את אופי התהליך. פורטוגל הינה אחת המדינות שהחליטה לאפשר לאזרחיה לשעבר או לצאצאיהם לקבל את האזרחות שלה. כידוע, בארץ זאת הייתה  קהילה יהודית משגשגת שגורשה ממנה או אולצה לעזוב בשנת 1492. היהודים ברחו ממנה והתפזרו ברחבי אירופה, אמריקה, אפריקה ובמקומות אחרים בעולם. חלקם עלה לישראל ועתה הם ו/או צאצאיהם זכאים לקבל את האזרחות שאבדה. היות ותהליך הגשות הבקשה, האישור והקבלה מורכב מומלץ לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בקבלת דרכון זר.

סיוע מעורך דין בקבלת דרכון זר

יתרונות האזרחות הפורטוגלית

קבלת אזרחות מפורטוגל מגלמת בתוכה קבלת זכויות רבות שהן מנת חלקם של כל אזרחי האיחוד האירופאי שפורטוגל נמנית עליהם. יש שלל יתרונות וביניהם: אפשרות להתגורר ולעבוד במדינות האיחוד האירופאי, ללמוד במוסדות השכלה גבוהה במחירים ובתנאים העדיפים על אלו הניתנים בישראל שבחלקם הינם ניתנים בחינם, זכאות לקבלת תנאים סוציאליים שונים, לבצע עסקים ולרכוש נדל"ן, להיכנס למדינות רבות וחשובות בעולם ללא ויזה ועוד. בין הארצות הנ"ל ניתן למנות את ארצות הברית וקנדה שנחשבות למדינות מובילות בתחומים רבים. כל אלו הינן הטבות מעולות, ומשום כך, ישראלים רבים עושים את המאמץ ומגישים בקשות לשלטונות פורטוגל.

מה נדרש ממכם?

הפרוצדורה הנדרשת הינה כדלקמן: יש צורך להגיש בקשה לקהילה היהודית הממוקמת בליסבון או בפורטו. בבקשה יש לציין, פרטים של המבקש כולל גילו, אילן יוחסין, מסמכים, תמונות, תיאורים מהעבר, סיפורי משפחה וכל חומר חשוב היכול להוכיח קשר של המבקש/הוריו/סביו  לעבר של משפחתו בפורטוגל. ניתן לבקש גם הפניות מרבנים. לאחר שהקהילה מאשרת את המועמד יש להפנות את הבקשה הרשמית לרשויות. כאן מגישים מסמכים שונים שחייבים להיות מתורגמים לשפה הפורטוגזית עם אישור נוטריוני בחתימת אפוסטיל. לבקשה יש לצרף מסמכים שונים וביניהם: תעודת לידה, צילום דרכון ישראלי של המבקש, תעודת נישואין, תעודת שינוי שם ותעודת יושר ישראלית או תעודה דומה ממדינה אחרת שבה שהה למעלה מ 3 חודשים. המסמכים מוגשים למשרד הפנים הפורטוגלי.

המשך התהליך לאחר קבלת תעודת לידה

לאחר שהבקשה מאושרת יקבל המבקש תעודת לידה פורטוגלית, ומיד לאחר מכן הוא יכול להוציא תעודת זהות פורטוגלית בקונסוליה הישראלית בישראל. תהליך קבלת תעודה זאת אורך כחודש ימים, ולאחריו, ניתן להוציא דרכון פורטוגלי בקונסוליה הפורטוגלית בישראל או בליסבון עצמה. עורך דין המתמחה בתחום של קבלת דרכון פורטוגלי יכול לסייע רבות. הוא מכיר את המערכת ואת הבעיות השגרתיות אשר יש להיזהר מפניהם. למשל: שגיאת תרגום או איות שם לא מדויק יעצור את התהליך ויהיה צורך לחדשו מהתחלה. כל תקלה כזאת משמעותה הוצאת כספים נוספת, בזבוז זמן יקר ועוגמת נפש. עורך הדין מקושר למשרדי עורכי דין בליסבון היכולים לבצע עבורו מטלות שונות התורמות לזירוז כל התהליך. מומלץ לשכור שירותיו.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content