על לשון הרע בעולם העסקים והשותפויות

כאשר ישנה אמירה הפוגעת בכבודו של אדם או גוף עסקי הרי שניתן בחלק מהמקרים להגיש תביעה בגין לשון הרע. פגיעה בהיבט זה נחשבת פרסום של אמירה שיש בה כדי לבזות את האדם, להשפילו, ללעוג לו בשל מוצאו או מעשיו, ועוד שורה ארוכה של מקרים. לא רק אדם פרטי אלא גם גוף עסקי למשל יכול להגיש תביעה בנושא. בכדי להגיש תביעה או לבחון אפשרויות נוספות וקבלת ייעוץ משפטי בנושא יש לפנות אל לשון הרע עורך דין שיבין את המקרה הספציפי לגופו וייעץ לכם מהו הדבר הטוב ביותר לעשות. במקרים שונים עורך הדין גם כמובן ייצג אתכם בבית המשפט. משרד ויינברג ושות' מספק שירותים משפטיים בנושא זה.

בעולם העסקים

עולם העסקים ובעלי המניות כולל היבטים משפטיים רבים, כאשר לא רק לשון הרע הוא חלק מהם אלא היבטים נוספים. אחד הכלים המשפטיים והפרקטיים שיש ליישם הינו חתימה על הסכם בעלי מניות. הסכם כזה יכול להיחתם תחת הסכם מייסדים או הסכם שותפות בשלב הראשוני, וגם בהמשך הדרך כאשר מוכרים או ממזגים את החברה והפעילות. גם אגב תקנון החברה הוא הסכם שנחתם בין הבעלים עצמם ולבין החברה. הסכם זה מגן על בעלי המניות ומסדיר את מערכת היחסים ביניהם כאשר אחד הצדדים מעוניין למשל למכור את אחזקותיו לצד ג'. בהקשר זה ההסכם יכול לכלול סעיף אשר מאפשר לבעלי המניות האחרים לרכוש את האחזקות המוצעות למכירה, ורק אם ישנו סירוב ניתן להציע למכירה את אותן האחזקות לצד ג'. סעיף נוסף פופולרי הינו לכפות על בעלי מניות המיעוט לקחת חלק בעסקת מכירה של המניות במלואן, כאשר צד חיצוני מעוניין לרכוש 100% מהמניות, אחרת אין עסקה.

מתי מפרקים שותפות

וכאן אנו מגיעים לנושא נוסף שלעיתים עולה על הפרק והוא נוגע לפירוק השותפות. הדבר יכול להתבצע במקרה שזו סוגרים את העסק ממש, והוא לא נמכר לצד חיצוני. במקרה נוסף כאשר שותף אחד קונה את אחזקותיהם של יתר השותפים, ולכן למעשה כבר לא יהיה מדובר על שותפות אלא על בעלים יחיד. על מנת להתמודד בצורה מיטבית ולמנוע ניצול של כוח ומרות אתם חייבים לצידכם עורך דין פירוק שותפות. לעו"ד מומחה ובקיא בתחום יש שפע של ניסיון, היכרות עם פסיקות קודמות ותקדימים משפטיים ויש בידיו את הכלים לנתב היטב את תוכנית הפעולה, להחליט האם כדאי להגיש תביעה, האם לנסות לגשר על הפערים ועוד. משרד ויינברג ושות' מטפל במקרים מסוג זה בשוק העסקי וגם מעניק שירותים נוספים עריכת הסכמים וחוזים, טיפול בקניין רוחני ועוד.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content