תביעת עורך דין בגין רשלנות מקצועית

כשעורך הדין מפשל, אולי כדאי לתבוע אותו. עם זאת, הוכחת רשלנות מקצועית של עורך דין, אינה קלה. כאשר אנשים מגיעים לנקודה שבה אתם זקוקים לעזרה משפטית, הם פונים לעורך דין וסומכים שהוא יעזור להם. אבל מה עושים כאשר עורך הדין מחמיר את המצב במקום לשפר אותו?

אם גם אתם איבדתם את האמון בעורך הדין שלכם ושוקלים כעת אם להגיש נגדו תביעת עורך דין בגין רשלנות, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

תביעת עורך דין בגין רשלנות

קרדיט PIXABAY

לא קל להוכיח רשלנות

אם עורך הדין שלכם ביצע טעויות חמורות, תוכלו לשקול לתבוע אותו בגין רשלנות. למרבה הצער, קשה מאוד לזכות בתיק רשלנות מקצועית. משמעות הרשלנות המקצועית היא שעורך הדין לא השתמש במיומנות ובזהירות הנדרשים מכל עורך דין אחר בטיפול בבעיה או בתיק דומה לנסיבות שלכם. שימו לב: הרשלנות לא נובעת מעצם העובדה שעורך הדין הפסיד בתיק שלכם.

על מנת שתוכלו לזכות בתביעת הרשלנות נגד עורך הדין שלכם, עליכם להוכיח 4 דברים בסיסיים:

  • חובה: עורך הדין חייב מעצם תפקידו לפעול כראוי.
  • חובה: עורך הדין הפר חובה זו – הוא התרשל, טעה או לא ביצע את מה שהסכים לבצע.
  • סיבתיות: ההתנהלות של עורך הדין פגעה בכם כלכלית.
  • נזקים: שכתוצאה מהתנהלות זו של עורך הדין נגרמו לכם הפסדים כספיים.

מבחינה פרקטית, כדי לזכות בתביעה בגין רשלנות מקצועית, יהיה עליכם להוכיח קודם כל שעורך הדין עשה טעויות באופן שבו הוא טיפל בתיק שלכם. לאחר מכן, עליכם להראות שהייתם יכולים לזכות בתיק, שבו עורך הדין לא טיפל כראוי. לבסוף, תצטרכו להראות שאם הייתם זוכים בתיק הבסיסים, הייתם יכולים לגבות כספים מהנתבע.

מקרה לדוגמה:

מיכאל נפגע ממכונית כשעבר במעבר חציה. הוא שכר עורך דין שלא הגיש את התביעה בזמן. כתוצאה מכך, השופט לא טיפל בתיק ומיכאל לא מצליח להגישו מחדש. מיכאל תובע את עורך דינו בגין רשלנות. הוא יכול להוכיח:

  • חובה: מיכאל חתם על הסכם לפיו עורך הדין ייצג אותו בתיק.
  • הפרה: עורך הדין הפר את חובתו, כי לא הגיש את התביעה בזמן.
  • סיבתיות: מיכאל יכול להוכיח קשר סיבתי, כי עדים והדו״ח המשטרתי מעידים שהנהג הפוגע היה אחראי לתאונה.

עם זאת, כדי להוכיח שהתנהגותו הפסולה של עורך הדין פגעה כלכלית במיכאל, עליו להראות גם שלנהג היה כסף או ביטוח שהיו מאפשרים למיכאל לגבות את הסכום שהיה קובע פסק הדין, לו היה זוכה במשפט.

מקרה נוסף לדוגמה:

עורך הדין הפסיק לעבוד על התיק של הלקוח. ככול שעורך הדין התעלם מהלקוח ומהתיק שלו, כך גדל הסיכוי שזה יגיע לרמת רשלנות מקצועית. הלקוח צריך לפעול במהירות על מנת לוודא שהתיק שלו מטופל כראוי, ובמידת הצורך, להשיג עורך דין נוסף. בנוסף, טוב יעשה הלקוח אם יעביר לעורך הדין מכתב המביע את חששותיו ויבקש להיפגש עימו.

 

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content